רבה של צפת
הרב שמואל אליהו

מזה שנים שהרב שמואל אליהו משמש כרבה הראשי של צפת.
קודם לכן – לאחר שחרורו משירות מלא בצה”ל כחייל קרבי בחיל השריון – כיהן כרב העיירה שלומי בגבול הצפון. בצפת, כמו גם בשלומי, עסק בהקמת מוסדות חינוך ובקידום האוכלוסייה – חזקה וחלשה כאחד.מרכז הכובד של עשייתו כיום הוא פרויקט ארצי להכוונת מורים ומחנכים, בוגרי ישיבות ההסדר, לעיירות פיתוח לקידום מערכות החינוך.
בין היתר, מטפל הרב בשיקום אסירים ונגמלי סמים. לאחרונה שוקמה קבוצה גדולה כזו והועסקה בשיקום בית העלמין העתיק של צפת, שהיה מוזנח במשך שנים רבות.
מתחילת כהונתו כרבה של צפת התמסר בכל מאודו לעידודה ולפיתוחה של מסורת ל”ג בעומר של משפחת עבו ולא חסך במאמצים להאדירה ולספר שבחה ברבים.
מדי שנה, בערב ל”ג בעומר ניתן לראותו מסב מדושן אושר על במת הכבוד שבבית עבו, נושא דברי תורה וחכמה על מהותו של החג ועל גדולתו של התנא הקדוש, רבי שמעון בר יוחאי; והקהל הממלא את החצר ואת הכיכר שממול שותה בצמא את דברי התורה של הרב, שאינו חוסך בדברי שבח גם לבני משפחת עבו לדורותיהם, על דבקותם במסורת ל”ג בעומר מזה 173 שנה ברציפות. בתום הטקס מתלווה הרב שמואל אליהו לתהלוכת ספר התורה, המשתרכת בתופים ובמחולות לאורך סמטאות צפת, ופה ושם הוא נושא דברי ברכה ועידוד לחוגגים, המריעים לכבודו ומפגינים את חיבתם לרב האציל, שאינו חדל לפעול לקירוב לבבות בין כל חלקי הציבור לטובת כלל עם ישראל; ובכך הוא ממשיך במורשת אבות, כבנו של הרב הגאון הראשון לציון -הרב מרדכי אליהו שלי”טא, הידוע באהבת האדם ובמאור פנים לכל אחד באשר הוא.
כה לחי.