טקס פתיחת חגיגות ל”ג בעומר
תש”ע 2010 בבית עבו בצפת

יוסף עבו עברון ממשיכה של המסורת בדור החמישי, פותח את חגיגות ל”ג בעומר תש”ע -(2010) בצפת ובמירון בטקס המסורתי של הובלת ספר התורה העתיק מבית עבו לבית הכנסת של הרשב”י במירון בפעם ה-177 למסורת בקריאת מגילת תולדות המסורת לדורותיה. מימינו: מר אילן שוחט ראש העיר צפת, משמאלו: נציג שגרירות צרפת בישראל והמזכיר הראשון – מר אלכסיס דוטרטר.

לחץ כאן לצפייה בחלקו ראשון של סרטון הנאום
 לחץ כאן לצפייה בחלקו השני

ראשון המברכים, ראש העיר צפת, מר אילן שוחט: 
 כל הכבוד לממשיכי המסורת ולמשפחת עבו

“לפני שנה התפללתי לפני ארון הקודש כאן וביקשתי  לזכות בבחירות לראשות העיר.  ואכן, תפילתי התקבלה, וזכיתי להיבחר לראשות העיר צפת. אין לי כל ספק, שהיה זה הודות לתפילתי כאן”.  ראש העיר סיים את דבריו בפירוש הגימטרי של המספר 1777 למסורת השנה, שפירושו : “יום אהבה ואמונה”.

לסרטון נאומו של ראש העיר

רבה הראשי של צפת – הרב שמואל אליהו

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, ריתק את קהל החוגגים בדברי חוכמתו, כשהוא מצטט כדרכו פסוקים מכתבי הקודש, ובירך את משפחת עבו ואת ממשיכה של המסורת בדור החמישי, יוסף עבו עברון, על ההתמדה והעקשנות שבהן נצמדו למסורת. הרב איחל להם ולכל קהל החוגגים בחצר, ולצאצאיהם, לשוב ולהיפגש בבית זה מדי ערב ל”ג בעומר, עד כלות הדורות ועד ביאת המשיח.

הרב ביסטריצקי, רבם של חסידי חב”ד

רבה של חב”ד, הרב ביסטריצקי,  שחגג ביום זה את הולדת הנכד, ציין בדברי ברכתו, שמסורת תהלוכת ספר התורה מבית עבו מדי ערב ל”ג בעומר, מלכדת סביבה את כל בית ישראל, על כל עדותיו – יוצאי עדות המזרח ועדות אשכנז כאחד,  וזוהי מעלה גדולה, שיש להתמיד ולהמשיך בה. “אין בארץ הזו ואולי גם לא בעולם מסורת של משפחה פרטית שהפכה לנכס ציבורי מבורך, כמו מסורת משפחת עבו – הטעים – ויש לתמוך בכל דרך בהמשך מסורת נפלאה זו עד להקמתו של בית המקדש ועד קץ הדורות!”רבה של חב”ד, הרב ביסטריצקי,  שחגג ביום זה את הולדת הנכד, ציין בדברי ברכתו, שמסורת תהלוכת ספר התורה מבית עבו מדי ערב ל”ג בעומר, מלכדת סביבה את כל בית ישראל, על כל עדותיו – יוצאי עדות המזרח ועדות אשכנז כאחד,  וזוהי מעלה גדולה, שיש להתמיד ולהמשיך בה. “אין בארץ הזו ואולי גם לא בעולם מסורת של משפחה פרטית שהפכה לנכס ציבורי מבורך, כמו מסורת משפחת עבו – הטעים – ויש לתמוך בכל דרך בהמשך מסורת נפלאה זו עד להקמתו של בית המקדש ועד קץ הדורות!”

נציג שגרירות צרפת בישראל והמזכיר הראשון
מר אלכסיס דטרטר

נציג שגריר צרפת בישראל, מר אלכסיס דטרטר פתח בדברי ברכה בשפה העברית לקול תשואות הקהל: “אני שמח על הכבוד להיות נוכח בבית עבו בצפת ולהשתתף בחגיגות ל”ג בעומר אתכם יחד” – הכריז בעברית, כשהוא חוזר על כך בצרפתית: “אני מודה למשפחת עבו ולראש העיר צפת, על הזמנתם להיות נוכח בחגיגה המסורתית של תהלוכת ספר התורה העתיק, בשמי ובשמו של השגריר מיטב האיחולים להמשכה של מסורת נפלאה זו”. 

לסרטון נאומו של נציג צרפת

בתום דברי הברכה השמיעו שני נכדיו של צבי עבו ז”ל (בניו של רפאל בן צבי עבו)
את “ניגון בית עבו” בקלרינט ובתוף בליווי האמן שמואל אחיעזר ז”ל

בהמשך הצטופף קהל הנאספים בחצר ליד ארון הקודש והשתתף בתפילה ובפזמונים שליוו את הוצאת ספר התורה בתופים ובמחולות בתהלוכה המסורתית מחצר בית עבו דרך סמטאות העיר העתיקה בצפת לעבר בית הכנסת של הרשב”י במירון.ניצח על הטקס ליד ארון הקודש החזן, ר’ שלמה חדד, ואת הפזמונים נשאו: מאיר כרסנטי (בנו של החזן הידוע, כרסנטי ז”ל), שאול גנון, מאיר בן הרוש, אלי לוי, ואת תפילת “אל מלא רחמים” נשא החזן הצבאי אשר עברן, שהרטיט את לב הקהל בקולו הערב.

ומי שלא ראה את השמחה בבית עבו בהילולה דל”ג בעומר – לא ראה שמחה מימיו!

 לחץ כאן לצפייה באלבום התמונות מחגיגת 2010 תש”ע