ההילולה בבית עבו בצפת – 2005 תשס”ה 

יוסף עבו עברון-הדור החמישי למסורת פותח את חגיגות ל

יוסף עבו עברון-הדור החמישי למסורת פותח את חגיגות ל”ג בעומר תשס”ה. מימינו – על במת הכבוד: ראש העיר צפת, מר ישי מימון; רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו; הרב ביסטריצקי, רבה של חב”ד; הרב אשר זמל, רבה של לב השרון ובני ציון, משמאלו – מנכ”ל משרד הדתות, מר מאיר שפילגר; ראש המועצה הדתית בצפת, מר בנימין מגדיאל

חגיגות ל”ג בעומר תשס”ה נפתחו ביום חמישי, יז באייר תשס”ה 26 במאי 2005 בשעה 13:00 באירוע החגיגי של תהלוכת ספר התורה העתיק מבית עבו בצפת לקבר הרשב”י במירון –  זאת השנה המאה שבעים ושתיים ברציפות.

הטקס המסורתי נערך ברוב עם, בנוכחות רבנים, ראשי ערים ומועצות דתיות ומשלחות מיישובי הגליל, הגולן ומאריאל שבשומרון.  עפ”י הנוהג נפתח הטקס על ידי נציג משפחת עבו, ממשיך המסורת בדור החמישי, יוסף עבו עברון. שהכריז בפעם ה-42 על פתיחתן הרשמית של חגיגות ל”ג בעומר בצפת ובמירון,  בשנה ה-57 למדינת ישראל והמאה שבעים ושתיים למסורת.

יוסף שב וקרא את מגילת המסורת, שראשיתה באבי השושלת המשפחתית בארץ, הרב הקונסול שמואל עבו, שהגיע לצפת מאלג’יר  ב-1817 ומפעולותיו הברוכות הראשונות  גאולת חלקת קבר הרשב”י במירון מידי הערבים והקמת המצבה ומבנה בית הכנסת הניצבים שם עד היום.

לאות הוקרה – העניקה לו הקהילה בצפת ספר תורה על שמו , ובערב ל”ג בעומר 1833 הובל ספר תורה זה לראשונה ברוב הוד והדר מבית עבו לבית הכנסת של הרשב”י במירון. כך נפתחה מסורת מיוחדת במינה העוברת מאב לבן, זה חמישה דורות ברציפות, המסמלת את פתיחתן הרשמית של חגיגות  ל”ג בעומר בצפת ובמירון.

“תרומתה הדתית לאומית של משפחת עבו לא הצטמצמה בשיקום קברו של הרשב”י במירון ושל מקומות קדושים אחרים באיזור”  –  קרא יוסף מתוך המגילה – “היא הניחה את היסודות להתיישבות החלוצית  החקלאית היהודית בגליל ובעמק החולה  והקדימה בעשרות שנים את מפעל ההתיישבות הציוני בדגניה, בכינרת ובעמק יזרעאל.” (ראו  – “משפחת עבו וההתיישבות בגליל”  מאת  ד”ר יוסף שרביט).

השמיעו דברי ברכה :

ראש העיר צפת, מר ישי מימון

רבה של צפת הרב הגאון מר שמואל אליהו

רבה של לב השרון ובני ציון הרב הגאון מר אשר זמל

רבם של חסידי חב”ד בצפת, הרב ביסטריצקי

מנכ”ל משרד הדתות, מר מאיר שפיגלר

בתום הנאומים והברכות הוחל בטקס הדתי בניצוחו של החזן, מר שלמה חדד, בהשתתפותם של  הרב הראשי של צפת, הרב הגאון שמואל אליהו, של הפייטנים, נעימי הזמר, מוסה לוי ושלמה ראובני, ובליווי צלילי הכליזמר של אמן הקלרינט, שמואל אחיעזר. בתום הטקס הדתי והוצאתו של ספר התורה העתיק מארון הקודש פצח הקהל במחול ובזמרה לכבודו של התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי, כשספר התורה נישא אל על בידי המון החוגגים

 ומי שלא ראה את שמחת ההילולה בבית עבו בצפת בערב ל”ג בעומר
– לא ראה שמחה מימיו!

אמן הקלרינט שמואל אחיעזר ולהקתו מלווים את התהלוכה מבית עבו לכל אורך מסלולה

אמן הקלרינט שמואל אחיעזר ולהקתו מלווים את התהלוכה מבית עבו לכל אורך מסלולה

לגלריית תמונות, לחצו כאן