אילן שוחט ראש העיר צפת

אילן שוחט, ראש עיריית צפת, נולד ב-21 בספטמבר 1974 בשכונת כנען שבצפת ליעקב שוחט (שוחטים), יליד אירן, ולרבקה לבית נאמן, ילידת הארץ ממוצא תוניסאי. הוא קרוי על שמה של אחות אמו אילנה נאמן, שנרצחה בפיגוע במעלות, ובקשה זאת במכתב שנמצא בבגדיה. בנובמבר 2008 ניצח שוחט בפער של כ־20 אחוזים את ראש העיר המכהן, ישי מימון. בעת שנבחר, היה שוחט ראש העיר הצעיר בישראל. שוחט נמנה עם הדוחפים העיקריים להקמת הפקולטה לרפואה בגליל, והשקיע מאמץ רב על מנת שצפת תיבחר לעיר שבה תוקם הפקולטה. משחר נעוריו, השתתף אילן בחגיגות ל”ג בעומר בבית עבו בצפת, בתחילה כנער, ובהתבגרו לקח חלק כמנכ”ל העירייה וסייע רבות להפקת הטקס. עם היבחרו לראשות העיר.

לאילן זיקה עמוקה למסורת ל”ג בעומר של  ב י ת  ע ב ו  ולשיקומו של הבית ההיסטורי, שממנו יוצאת תהלוכת ספר התורה העתיק מצפת למירון למעלה ממאה שמונים שנים ברציפות. הוא אינו חוסך במאמצים להצלחת הטקס, ככל שהוא מתבקש, ואף מעבר לכך. משתתף דרך קבע בפתיחת החגיגות בבית עבו ואף מלווה את התהלוכה המסורתית בשירה ובריקודים, לקול צלילי הכליזמר, לכל אורך דרכה – עד הגעתו של ספר התורה לקבר הרשב”י במירון.

בשנת היובל לכהונתו של יוסף עבו עברון דור חמישי להובלת ספר התורה – העניק לו שופר העשוי מקרן ומכסף כאות תודה והערכה מהעיר צפת להתמדתו חמישים שנה להובלת המסורת. כה לחי!